Stanice měření emisí
Stanice měření emisí
je oprávněna k měření
benzínových a dieselových motorů + LPG, CNG.
Měření vybraných značek,
pokud naše databáze obsahuje příslušná data pro měření.
Měření se provádí v budově SME na schváleném pracovišti.
Průjezdná výška vrat:
Stání č.: 1 - 3 100mm - M1, N1
Stání č.: 2 - 3 700mm - M1, N1, T
Stanoviska výrobců k měření emisí
Od 1.1.2015 se kontrolní nálepka na RZ a osvědčení o měření emisí NEVYDÁVÁ,
v souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 239/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb.
Od 1.10 2018, dle novely Zákona 56/2001 je protokol o měření emisí použitelný 29 dní od vystavení. Po uplynutí této doby je protokol nezobrazitelný pro STK.
K PROVEDENÍ MĚŘENÍ POTŘEBUJETE:
1. Osvědčení o registraci vozidla část II - velký technický průkaz od 1.1.2024 ZRUŠEN
2. Osvědčení o registraci - "malý" technický průkaz (případně doklad o zadržení ORV, originál - nikoliv kopie)
3. U vozidel s řízeným systémem funkční diagnostickou zásuvku vozu!
4. Motor vozidla zahřátý na provozní teplotu, před najetím na kontrolní stanoviště
5. Přístupné a očištěné identifikátory vozidla
6. zkontrolované rozvody motoru odborným servizem před měřením emisí vozu (zejnéha u naftových motorů)
Zákon 56/2001 Sb.
VOZIDLO V PROVOZU
Hlava I
Silniční vozidlo v provozu
§ 36
Bod 3
Provozovatel silničního vozidla je povinen udržovat vozidlo v řádném technickém stavu podle pokynů pro obsluhu a údržbu stanovených výrobcem.
ZÁŽEHOVÉ MOTORY (benzín)
Škoda, VW, Audi, Seat, Porsche, Rolls-Royce
Peugeot, Citroen, Opel, BMW, Lada, TVR
Lancia, Alfa Romeo, Fiat, Volvo, Land Rover, Ferrari, Lamborghini, Range Rover
Ford, Renault, Mercedes Benz, Smart, Rover, Saab, Dacia, Bugatti
Toyota, Nissan, Mitsubishi, Honda, Mazda, Piaggio, Harley Davidson, Journeyman Gladiator
Hyundai, Kia, Suzuki, Daewoo, Chevrolet, Subaru, Ssangyong
Jeep, Chrysler, Lexus, Buick, Cadillac, Isuzu, Hummer, Pontiac, Dodge, Bentley
Chevrolet, Jaguar, Lincoln, Mini, Daihatsu, Proton
pokud naše databáze obsahuje příslušná data pro měření
LPG: AUTOGAZ-CENTRUM PLUS. s.r.o. - BRC, LANDI RENZO, LOVATO, ZAVOLI, EUROPEGAS, STAG, ESGI, MAGIC, AUTRONIC, KME
HTS spol. s.r.o. - ZENIT, ELPIGAZ, OMVL, EMMER,
CNG: AUTOGAZ-CENTRUM PLUS. s.r.o. - BRC, LANDI RENZO, LOVATO, EUROPEGAS, STAG, ESGI,
AUTRONIC, KME
HTS spol. s.r.o. - ZENIT, ELPIGAZ, OMVL
Doporučujene přivézt tento dokument z důvodu vyplnění údajů do emisního protokolu LPG i CNG:
VZNĚTOVÉ MOTORY (nafta)
Škoda, VW, Audi, Seat, Porsche, Rolls-Royce
Peugeot, Citroen, Opel, BMW, Mini, TVR
Lancia, Alfa Romeo, Fiat, Volvo, Land Rover, Jaguar, Range Rover, Lamborghini, Ford, Renault, Mercedes Benz, Rover, Saab, Dacia, Ssangyong, Smart, Lada, Bugatti, Piaggio
Toyota, Nissan, Mitsubishi, Honda, Mazda, Suzuki, Lexus, Subaru, Bentley, Pontiac, Hummer, Dodge
Hyundai, Kia, Daihatsu, Jeep, Chrysler, Isuzu, Buick, Cadillac, Chevrolet, Lincoln, Iveco, Proton, GAZ
pokud naše databáze obsahuje příslušná data pro měření
Traktory
New Holland, CASE IH, Steyr, Class, Merlo, Lindner, Valpadana, Goldoni, Iseki, John Deere, Deutz-Fahr, Fendt, McCormik, Landini, Belarus, Massey Ferguson, Same, Zetor, Lamborghini, Valtra, Manitou, Caterpilar, JCB
pokud naše databáze obsahuje příslušná data pro měření
Dokladování přítomnosti vozidla na stanovišti SME
Od 1.12.2017
On-line protokol měření emisí.
Mechanik bude u vozidla provádět tyto fotografie:
1. Předoboční
2. Zadoboční, křížem od předoboční
3. VIN vozidla (1 až 3 fotografie v závislosti na vyfocení celého VIN čísla vozidla)
4. Pomocný VIN
5. Štítek výrobce
6. Stav počítadla ujeté vzdálenosti
Fotografie a naměřená data mechanik odešle do centrálního informačního systému.
Ochranná nálepka
Dnem 1. 1. 2015 je zrušena kontrolní nálepka SME a z tohoto důvodu již nebude
vylepována na registrační značku vozidla. Ochranná funkce kontrolní nálepky je nahrazena
ochrannou nálepkou vylepenou na originál protokolu o provedení ME. Ochranná nálepka se
vylepuje na Protokol o měření emisí (pouze na originál, který obdrží zákazník) do levého horního
rohu. Ochranná nálepka je barvy zelené. Na nálepce jsou černými kruhovými body vyznačena dvě
místa, která musí být proštípnuta po jejím nalepení na protokol o měření emisí (bez ohledu na
termín příští prohlídky).
V případě vystavení duplikátu protokolu, se ochranná nálepka vylepí do levého horního rohu
na protokol o měření emisí, který se výrazně označí „Duplikát“. Na vyznačených místech se po
nalepení na protokol proštípne. Duplikát může vyhotovit pouze stanice měření emisí, která měření
provedla.
OD 1.10.2018
Protokol o měření emisí vozidla se standardně vystavuje v jednom stejnopise a v případě měření emisí vozidel v off-line provozu se ve všech případech opatří ochrannou nálepkou1. Ochranná nálepka se vylepí do levého horního rohu.
Duplikát protokolu se automaticky označí jako opis protokolu a ochrannou nálepkou se neopatřuje.
Protokol o měření emisí vozidla s administrativní opravou se ochrannou nálepkou neopatřuje .
Ochranná nálepka je barvy zelené. Na ochranné nálepce jsou černými kruhovými body vyznačena dvě místa, která musí být proštípnuta po jejím nalepení na protokol o měření emisí vozidla.
od 18.11.2019
Opis protokolu o technické prohlídce nebo protokolu o měření emisí (dále jen „protokol“) je oprávněn vydat pracovník STK nebo SME, jehož provozovna vydala originál protokolu. Opis protokolu může být vydán fyzicky osobě, která je uvedena jako provozovatel nebo vlastník vozidla či osobě, která je zplnomocněna k vydání opisu na základě ověřené plné moci. Provozovatel STK nebo SME zabezpečí, že o vydání opisu protokolu vydávající pracovník STK nebo SME učiní zápis do knihy „Kniha vydaných opisů protokolů o technické prohlídce nebo měření emisí“.
Bílá krycí nálepka
od 1.3.2015
Byl udělen Atest na bílou krycí nálepku pro přelepení poškozeného místa po odstranění zelené nálepky na registrační značce. Tato nálepka splnila požadované grafické, materiálové a technologické požadavky a lze ji pro uvedený účel použít. Nálepky jsou označeny číslem Atestu a nápisem „CSPSD NÁLEPKA NA RZ“.
Ve Věstníku č. 1/2015 MD je uvedeno, že není přípustné umísťování jakýchkoliv přelepek poškozeného místa po odstranění původní zelené nálepky na registrační značce, do doby případného schválení přelepky pro případy poškozeného prostoru po původní zelené nálepce. Jak je výše uvedeno, tato nálepka již byla schválena.
Nálepku nůžeme vydat i dodatečně v případě poškození - zráty zelené nálepky z RZ, není tedy nutné měnít RZ z důvodu poškození daného místa.
Kontrolní technik zjištěné závady při měření emisí nově zaznamenává v průběhu měření emisí na stanovišti měření emisí do záznamníku závad, a to podle hodnocení a stupňů závažnosti jednotlivých kontrolních úkonů.
Kontrolní úkony prováděné při měření emisí vozidel:
Z kontrolních úkonů skupiny 0:
- 0.3.1 Změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá schválenému provedení nebo údajům,
uvedeným v předložené dokumentaci k vozidlu, nebo je-li vyžadováno, není tato změna nebo úprava
vyznačena v dokumentaci k vozidlu.
Z kontrolních úkonů skupiny 4:
- 4.11.3 Izolace elektrického kabelu poškozená nebo ve zhoršeném stavu,
- 4.11.4 Neodborná změna nebo oprava elektroinstalace.
Z kontrolních úkonů skupiny 6:
- 6.1.2 Výfukový systém
- 6.1.3 Palivová nádrž a potrubí (včetně palivové nádrže a potrubí pro vytápění)
- 6.1.9 Výkon motoru
Z kontrolních úkonů skupiny 8:
- 8.2.1 Emise zážehových motorů
- 8.2.2 Emise vznětových motorů
- 8.4.1 Úniky kapalin
Zákon 56/2001 Sb. VOZIDLO V PROVOZU Hlava I Silniční vozidlo v provozu §36 odst.3
Provozovatel silničního vozidla je povinen udržovat vozidlo v řádném technickém stavu podle pokynů pro obsluhu a údržbu stanovených výrobcem.
Pravidelné měření emisí
Měření emisí
Hodnocení a vyznačování měření emisí
Odstraňování emisní kontrolní nálepky z registrační značky
Emisní kontrolní nálepku (zelenou nálepku) z registrační značky mechanik stanice měření emisí ani technik stanice technické kontroly neodstraňuje.
Pokud by zákazník chtěl zelenou nálepku z registrační značky odstranit, může tak učinit sám, MD však doporučuje zelenou nálepku neodstraňovat a ponechat na tabulce. Neplatná zelená nálepka vylepená na registrační značce není v rozporu se zákonem, nemusí být odstraňována, neboť již neprokazuje jakékoliv zákonem požadované skutečnosti.
Není přípustné umísťování jakýchkoliv přelepek poškozeného místa po odstranění původní zelené nálepky na registrační značku, do doby případného schválení přelepky pro případy poškozeného prostoru pro původní zelenou nálepku.